21 Januari, 2012

5 Ibnu Sina 2012 ; Permulaan yang Baik



Barisan sasaran kecemerlangan SPM tahun 2012

AbuAqil aka AbuSakeena

Alhamdulillah setelah hampir tiga minggu P&P berjalan di kelas 5 Ibnu Sina kelihatan para pelajar amat fokus dan prihatin dengan topik yang dipelajari, tugasan yang diamanahkan untuk dihafal. Semoga semangat ini berterusan hingga ke akhir tahun.

Masih banyak kelemahan yang mesti diatasi  terutama kemahiran menulis. Disebabkan kurang pebendaharaan kata dan belum mahir asal perkataan sama ada masdar(kata terbitan, ism(kata nama) atau fe'el(kata kerja). Ditambah dengan wazan-wazan masdar masih belum dikuasai dengan baik.

Tahun ini kelas ini ditambah dengan dua orang ahli baru yang baru datang dari SMKA. Semoga kehadiran mereka akan lebih menceriakan kelas 5 Ibnu Sina.

Para pelajar 5 ibnu Sina yang majoritinya adalah pimipin pelajar di asrama diharap lebih komited, berdisiplin dan proaktif daripada abang dan kakak tahun lepas. Mereka bersaing dengan pelajar-pelajar dari kelas lain yang pasti akan lebih tekun untuk memperolehi kecemerlangan dalam akademik.

Insya Allah azam saya tahun ini untuk kelas ini ialah ingin memastikan mereka bersedia menghadapi B arab SPM dengan sebaik mungkin terutama penguasaan kemahiran mengarang insyak sendiri.

Semoga Allah mempermudahkan semua urusan kami untuk memperkasakan bahasa al-Quran.

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
 
Share