28 Mac, 2012

Terima Kasih di Atas Keprihatinan



AbuAqil aka AbuSakeena


Sejak saya dimasukkan ke dalam wad hinggalah tengahari tadi saya dikunjungi pelawat tidak putus-putus yang datang bertanya khabar. Alhamdulillah dan setinggi-tinggi penghargaan kepada semua pengunjung sama ada sanak saudara, rakan guru, anak didik, ibubapa pelajar dan sahabat-handai. Semoga Allah merahmati kalian semua.
Rombongan guru SMK Putri Saadong


Lebih kurang pukul 2.45 petang tadi sebuah MPV Toyota Alphard masuk ke halaman rumah. Ingat siapa, rupa-rupanya rombongan pelawat paling ramai iaitu 9 orang yang terdiri daripada guru-guru perempuan SMK Putri Saadong. Sungguh mengharukan. 


Walaupun saya tidak lagi berkhidmat di sana namun keprihatinan mereka sangat mengkagumkan. Sikap mereka yang sangat mesra dan cakna membuatkan diri ini berasa sangat dihargai. Bangga kerana sempat mengenali dan bekerja bersama mereka walaupun hanya tiga tahun.


Ucapan terima kasih dan setinggi-tinggi penghargaan kepada Pn Siti Norhaslida, Pn Tg Norsidah, Pn Atiah, Pn Rohana, Pn Hasmah, Pn Nurul Khairiah, Pn Norainawati, Pn Azizah dan Pn Ismiyati. Tidak dilupakan juga guru-guru yang tidak dapat hadir yang hanya memberi sumbangan dan berkirim salam.


Staf perempuan SMK Dato' Perdana
Tidak berapa lama kemudian tiba pula rombongan staf perempuan SMK Dato' Perdana yang terdiri daripada kerani, penyelia asrama dan pembantu makmal.


Guru-guru SMK Dato' Perdana


Lebih kurang pukul lima petang tiba pula rombongan guru perempuan SMK Dato' Perdana seramai empat orang iaitu cikgu Suzaina, Saliza, Nor Asyikin dan Nor Azila. Mereka datang sejurus lepas kelas tambahan petang. 


Merekalah rombongan perempuan pertama SMKDP dari kalangan guru yang datang melawat saya. Terima kasih banyak-banyak.




Bagi seorang pesakit, kehadiran pelawat akan menceriakannya kerana kebosanan dan mengharapkan doa mustajab daripadanya. Itulah kekuatan bagi seorang pesakit.


Semoga Allah membalas jasa baik anda dengan sebaik-baik balasan di dunia dan di akhirat dan semoga anda memperoleh selawat 70,000 para malaikat sebagaimana maksud hadis Nabi saw :
“Tidaklah seorang muslim menjenguk muslim yang lainnya pada pagi hari, kecuali 70000 malaikat akan berselawat untuknya hingga ke petang. Jika dia menjenguknya pada waktu petang, maka 70000 malaikat akan berselawat untuknya hingga pagi. Dan dia akan mendapatkan kebun yang penuh berisi buah-buahan di surga kelak.”[Imam Al-Tirmizi]

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
 
Share