02 Jun, 2011

2 Berlian : Analisis PKBS II



AbuAqil

Petang tadi siap menanda skrip tingkatan 2 Berlian. Keseluruhannya agak mengecewakan kerana pelajar mengabaikan nasihat ustaz. Ramai pelajar tidak menjawab soalan malah tinggalkan begitu sahaja tanpa berusaha untuk mencari jawapan dalam petikan. Akibatnya pelajar yang mendapat markah penuh bahagian lain dapat keputusan B.

Lebih mengecewakan terdapat dua orang pelajar lelaki yang gagal. Pelajar lelaki memang tidak pernah serius dalam belajar. Mereka memang tidak ingin cemerlang. Tiada siapa yang dapat tolong manusia seperti ini. Dengan panduan, ulangkaji dan perbincangan yang ustaz lakukan tidak sepatutnya ada pelajar yang gagal. Kesimpulannya mereka sendiri yang ingin gagal.

Namun tahniah kepada 7 orang pelajar yang mendapat A. Nor Asyikin Yajid paling cemerlang kerana memperoleh markah 92. Pelajar lain yang mendapat A ialah Mimi Shahirah Noh, Nazahar Anies Azwanie, Mimi Aswani, Nur Hazwani Hamdi dan Nurul  Hazwani Rahimin dan Fatin Nabila Syuhada.

Seramai 8 orang pelajar  tercicir kepada B disebabkan banyak kehilangan markah soalan pemahaman/ petikan kerana tinggal kosong atau jawapan salah. Jangan berputus asa kerana anda sebenarnya layak mendapat A. kenalpasti kelemahan anda nanti dan pastikan ia tidak berulang. Pelajar yang mendapat B ialah Nur Aisyah Jaafar, Azila Alias, Siti Najihah Roslim, Tengku Hanis , Nur Afiqah Abdul Halim, Nur Arin Dayana, Nur Izzati Aziz dan  Nur Fatin Syakira.

Kelemahan pelajar tingkatan 2 Berlian adalah sama dengan komen yang ustaz berikan dalam analisis tingkatan 2 Aked.

Semoga semua pelajar tingkatkan usaha agar akan mencapai keputusan yang lebih cemerlang dalam peperiksaan akan datang.


Senarai Lengkap Markah :


0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
 
Share