12 Julai, 2010

Berapa Kali sehari cuci muka?




Berapa Kali sehari cuci muka?

satu hari di dalam kapal terbang business class…

setelah masuk waktu solat, terdapat seorang penumpang yg warak dan kaya sedang mengambil wuduk kat sinki dlm tandas tanpa tutup pintu.

seorang pramugari ternampak  perbuatannya lalu menegur lembut.

pramugari: Encik...encik tidak boleh buat begitu. Nampak kotor la kalau org lain tengok. Lagi  pun Nampak kurang sopan.

penumpang: kotor? kaki saya lg suci dan bersih dari muka cik.

pramugari yg rasa terhina dgn provokasi penumpang tersebut pun menjawab.

pramugari:kenapa Encik berkata begitu?terguris hati saya tau....

Penumpang:baik lah...saya tanya pada cik..1 hari berapa kali cik cuci muka?

Pramugari:2-3 kali juga..kenapa?
Penumpang : Sehari saya cuci kaki saya sebanyak lima kali ( ketika berwuduk).

Pramugari:..........(malu tersipu-sipu)

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
 
Share