05 Januari, 2010

Ketawa Penawar Duka : Warkah Daripada Perokok Tegar





Nama saya dulu Joe (bukan name sebenar), saya mati  disebabkan rokok. Jadi saya tulis warkah ini khas untuk pengajaran adik-adik sekalian. Saya mula merokok ketika usia 12 dan mati sebab rokok pada usia 24. Dulu, saya anak merokok part time je, lebih kurang 2 batang sehari, tapi lepas 2 tahun berkecimpung secara aktif, saya menjadi pro dan mula menelan 5 batang rokok sejam dan memenangi anugerah perokok pantas sedunia dengan rekod 1.779 batang seminit.



Selain itu, saya juga memenangi anugerah gudang garam tahun 1999 dan anugerah dunhill 2001 untuk pembelian rokok terbanyak dalam masa 12 jam. Pada tahun 2002, saya mendapat tempat kedua anugerah mild seven untuk asap paling tebal.

Namun, pada tahun 2004, saya menemui ajal dalam acara marathon sambil mengasap bandar kl anjuran malboro, tetapi saya dilanggar trak pengangkut lucky strike yang datang dari batu pahat menuju ke baling. Disebabkan oleh kesan pelanggaran yang kuat hingga memecahkan kepala, paru-paru, jantung, dan otak saya, saya mati di tempat kejadian. Jadi, nasihat saya, jangan merokok sambil berlari, sekian.

Yang benar,

joe berasap

Moral Untuk Pelajar :

Jangan sekali-kali merokok. Rokok hukumnya haram di sisi agama berdasarkan nas al-Quran dan hadis.

3 comments:

aliaa berkata...

SALAM,ustaz...ustaz,cerita ni memang cerita betul ke???

AbuAqil berkata...

salam..

tu cerita tak betoll......rekaan jetu
sekadar buat lawak

maryam berkata...

salam ustaz....patut pun rekaan...sebb joe kan dh meninggal..kalu meninggal mana blh tulis warkah...huhu

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
 
Share