23 November, 2009

SETELAH BERPENAT LELAH…





Dipetik daripada laman http://ceria.my/proquransunnah/

Bermula 7 Oktober 2009 calon PMR seluruh negara akan menghadapi peperiksaan PMR setelah tiga tahun menghabiskan pengajian di peringkat sekolah menengah rendah. Saya merupakan seorang guru yang bertanggungjawab mencurahkan ilmu dalam mata pelajaran Bahasa Arab juga berasa amat bimbang.


Setelah berpenat lelah selama sembilan bulan selepas menerima tugasan mengajar B. Arab pada awal tahun, kini anak-anak didik saya akan berjuang dalam ‘peperangan’ yang sebenar. Walaupun dalam peperiksaan percubaan subjek B Arab mencapai keputusan luar biasa dengan SMK Putri Saadong mencatat keputusan terbaik di PPD Bachok iaitu 14 orang mendapat A. Itu hanyalah percubaan.

PMR yang sebenar inilah yang menjadi target utama iaitu target 15 orang mendapat A. walaupun agak mustahil, tapi saya yakin dengan kemampuan anak-anak didik saya. Kesungguhan yang ditunjukkan oleh para pelajar menjanjikan keputusan yang akan mencatat sejarah dalam subjek Bahasa Arab sekurang-kurangnya peringkat SMK Putri Saadong Insya Allah.

Semoga Semua pengujung ProQuran Sunnah dapat mendoakan kejayaan untuk kami dalam peperiksaan nanti.
Jazakumullah

KELAS INTENSIF ( SETIAP PAGI JUMAAT 8.30-11.30 PG)





0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
 
Share