01 April, 2012

Ke Pesta Buku:Masih Belum Pulih Sepenuhnya



Dewan Jubli Perak yang penuh dengan pengunjung
Abuaqil aka AbuSakeena

" Dah pergi ke pameran buku?", saya terima sms apda awal pagi dari Asri, sahabat baik yang pulang bercuti hujung minggu dari Cameron Highands.

"Belum,kalau nak pergi tolong mari ambil kawe",Jawab saya.

Saya berasa sangat gembira kerana berpeluang untuk keluar berjalan-jalan di luar setelah dua minggu terkurung di rumah. Hari ini berpeluang ke Pesta Buku Kelantan yang diadakan di Dewan Jubli Perak, KB.

Asri datang ambil lebih kurang pukul 10.00 pagi. Suasana di sana agak sesak dengan pengunjung-pengunjung terutama rombongan sekolah. Penuh dengan para pelajar sekolah rendah dan sekolah menengah. Ramai juga pengunjung yang datang berkeluarga untuk membeli buku-buku sama ada untuk diri sendiri atau anak-anak.

Setelah berjalan satu pusingan mencari buku agama yang berkenan, saya berasa tidak selesa dan pening. Mungkin disebabkan sesak sangat dengan orang-ramai. Saya mengambil keputusan berehat dan duduk di tangga untuk melegakan keadaan. Alhamdulillah nasib baik tidak ada apa-apa.

Orang-ramai sesak untuk melihat 'Upin dan Ipin'
Kebetulan hari tersebut menerima kunjungan 'Upin dan Ipin'. Saya sempat merakam aksi mereka untuk tatapan Sakeena, Aqil dan Syameel. Mereka peminat setia siri kartun ini.

Saya juga terpaksa membatalkan niat untuk membeli buku mewarna untuk anak-anak kerana tidak sanggup beratur panjang di kaunter bayaran. Saya hanya duduk di pintu masuk menunggu sahabat saya membayar buku yang dibelinya.

Moralnya walaupun saya tidak lagi berasa sakit di dada namun masih belum sembuh seperti sediakala. Dari segi luaran nampak sihat. Memang patut doktor memberi cuti rehat selama 42 hari agar dapat rehat dengan secukupnya.

Semoga Allah mengembalikan keupayaan diri ini seperti biasa malah lebih sihat dan afiat.


0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
 
Share