28 Mac, 2012

BAT SMKDP : Terbaik Negeri Kelantan




AbuAqil aka AbuSakeena

Pada pukul 12.30 tengahari semalam saya menerima sms daripada En Rusli bin Idris, Penolong Kanan Pentadbiran. Smsnya berbunyi :


"Askum. Sihat?subject utz (B. Arab Tinggi) SPM 2011 dapat no. 1 dalam negeri. Tahniah & syabas. Tk.


Alhamdulillah. Syukur kepada Allah. Penat lelah dan usaha berterusan sepanjang tahuna lepas memperoleh hasil yang sangat luar biasa walaupun tahun lepas merupakan tahun pertama saya mengajar B. Arab Tinggi. Hijrah yang saya lakukan dari SMKPS semata-mata untuk tingkatkan ilmu pengetahuan bila akan mengajar BAT.

Khabar baik ini sekurang-kurangnya dapat meredakan dan mengurangkan kekecewaan. Sangat kecewa bila menerima makluman terdapat 2 orang pelajar tidak berminat untuk mendaftar BAT padahal setiap kali peperiksaan mereka sentiasa dapat A. sangat pelik.

Entah apa perkembangan terkini adakah mereka ambil atau tidak, malas untuk difikirkan takut membantutkan pemulihan jantung. Pasrah dan reda ketentuan dan pilihan Allah. Itu yang terbaik untuk diri ini.

Cabaran baru bagi tahun ini ialah untuk mengatasi rekod 2011 walaupun seolah-olah mustahil. Semua anak didik 2012 akan dibantu agar mendapat A. Semoga Allah permudahkan...Amiin.


0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
 
Share