27 Mac, 2012

Adakah Pengalaman Pahit Akan Berulang?



AbuAqil aka AbuSakeena

Semalam ketika sedang melayan ibubapa pelajar yang datang menziarahi saya tiba-tiba menerima satu panggilan daripada SU SPM yang menyampaikan satu khabar yang sangat menganggu.

Nampak gayanya pengalaman sedih dan perit tahun lepas bila 10 orang pelajar 'drop' subjek Bahasa Arab semasa pendaftaran SPM akan berulang sekali lagi. Setakat ini dua orang pelajar dikatakan akan melakukannya. Tidak mustahil akan berjangkit kepada pelajar main.

saya yang masih dalam 'mood' rehat dan proses pemulihan jantung malas nak melayan tekanan emosi seperti masalah ini. Nasihat.. dah nasihat, motivasi..dah motivasi. Kalau mereka dah nekad untuk meneruskan niat negatif tersebut saya malas nak halang untuk mengelakkan tekanan dalam diri dan mengganggu proses pemulihan.

Yang mampu saya katakan...Insya Allah ustaz akan membantu sedaya upaya untuk semua anak didik memperoleh A nanti. Cuma kena bersabar. Buat masa ini saya perlu berehat seketika. Ini bukan pilihan saya, tapi ketentuan Allah dan ujian untuk diri ini dan semua pelajar. Sesungguhnya sabar itu sangat pahit dan sukar untuk dilakukan.

Doakan semoga Allah mengurniakan ketenangan jiwa kepada saya dan semoga sembuh secepat mungkin.

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
 
Share