23 Disember, 2011

PMR SMK Dato' Perdana di Utusan Malaysia



AbuAqil aka AbuSakeena

Awal pagi ini saya menerima sms ' jangan lupa beli akhbar utusan Malaysia hari ini'. Saya tertanya-tanya juga kenapa?. Lepas subuh terus online dan membelek akhbar tersebut dan rupa-rupanya berita keputusan PMR SMK Dato' Perdana terdapat di dalamnya. Cuma berita tersebut kurang sempurna kerana tiada foto. 

85 pelajar SMK Dato' Perdana dapat 8A, 9A

BACHOK 22 Dis. - Seramai 110 pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Dato' Perdana dekat sini, bersyukur selepas sekolah berkenaan mencatat kelulusan seratus peratus dalam peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) 2011 yang diumumkan hari ini.

Pengetua sekolah berkenaan, Khatimas Mohamood berkata, keputusan cemerlang itu turut mengembirakan pelajar terbabit apabila 85 daripada mereka mendapat 8A dan 9A sekali gus membantu meningkatkan Gred Purata Sekolah (GPS) kepada 1.04 berbanding 1.21 tahun lalu

Menurutnya, pada tahun lalu hanya 36 daripada 107 calon yang menduduki peperiksaan itu memperoleh keputusan cemerlang 8A.

"Ini menunjukkan satu lonjakan yang drastik hasil kesungguhan guru mengajar tanpa mengira waktu dan kegigihan pelajar memusatkan tumpuan terhadap pembelajaran berfokuskan peperiksaan," katanya ketika ditemui pada majlis penyampaian slip peperiksaan PMR 2011 kepada pelajar sekolah itu hari ini.

Khatimas berkata, program seperti motivasi pelajar, membangunkan sahsiah, kem solat, amalan membaca surah Yasin dan pembelajaran di bilik darjah merupakan pendorong kepada kecemerlangan yang dicapai pada tahun ini. 

sumber

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
 
Share