24 Disember, 2011

Pelajar OKU Cemerlang PMR Minat Mendalami B. Arab



Hadi yang dijulang oleh rakan-rakannya
AbuAqil aka AbuSakeena

Setahun yang lalu merupakan detik yang saat paling manis sebagai seorang pendidik iaitu bila 18 orang pelajar mendapat A dalam peperiksaan B. Arab PMR 2010 SMKPS. Tahun ini saya menumpang gembira juga sekolah SMKDP dan pelajar juga mencipta keputusa luar biasa. Alhamdulillah.

Ketika meneliti keputusan PMR 2011 seluruh negara saya tersentuh dengan semangat, komitmen dan ketabahan seorang pelajar OKU yang memperoleh 9A.

Pelajar tersebut bernama Muhammad Hadi Darus dari SMK Sungai Tiang Kedah. Beliau menulis dengan menggunakan kaki kerana tangannya cacat sejak kecil.

Cita-citanya untuk melanjutkan pelajaran di SMKA Kedah kerana ingin mendalami Bahasa Arab yang merupakan subjek kegemarannya.  

Subhanallah... satu semangat yang jarang ditemui dalam diri  pelajar pada masa kini. Umumnya takut bila mendengar subjek B. Arab dan menganggapnya ' killer subject' dan seumpamanya. Semoga semangat Hadi ini dapat dijadikan penyuntik dan motivasi kepada pelajar-pelajar lain yang juga mengambil subjek B Arab sama ada PMR atau SPM.

Semoga Allah mempermudahkan urusan Muhammad Hadi untuk mendalami bahasa al-Quran dan akan diberkati setiap masa.

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
 
Share