03 Januari, 2012

Pelajar Bersemangat Pada Hari Pertama



AbuAqil aka AbuSakeena

Ketika tiba di sekolah pada pukul 6.55 pagi, kelihatan telah ramai pelajar berjalan menuju ke kelas masing-masing.  Satu situasi yang tidak berlaku sebelum ini. Alhamdulillah semua pelajar penuh semangat pada hari pertama persekolahan. kata saya di dalam hati.

Hari ini 3 Januari 2012 merupakan hari pertama persekolahan sesi 2012 di seluruh negara. Hari ini juga semua guru agak kekalutan kerana dikunjungi oleh wakil dari JPN kelantan iaitu Tn Hj Abdul Aziz Abdullah Ketua Sektor bahagian sekolah. Alhamdulillah semua berjalan dengan lancar dan memuaskan.

P&P berjalan seperti biasa sejak masa pertama 7.40 pagi. Hari ini juga saya memasuki kelas 5 Ibnu Sina dan memberi taklimat mengenai kertas Bahasa Arab. Mereka merupakan generasi pertama yang akan menduduki Bahasa Arab SPM yang menggantikan bahasa Arab Tinggi. Semoga anak-anak didik seramai 14 orang ini akan mencipta sejarah baru bahasa Arab nanti Insya Allah.

Pada pukul 9.00 pagi saya bergegas pula ke dewan peperiksaan untuk menyampaikan taklimat disiplin bagi pelajar tingkatan 4, pelajar yang mencipta keputusan PMR 2011 yang luar biasa. Sempat mengucapkan ucapan tahniah yang memberi sedikit garis panduan untuk menyambung pelajaran di sekolah baru nanti kalau mendapat tawaran. Banyak pesanan yang diberikan kepada pelajar berkaitan dengan hal-ehwal disiplin. Semoga mereka akan mematuhinya nanti.

Hari ini juga saya telah memasuki kelas tingkatan 2 Aked dan 2 Crystal. Mereka diberi taklimat mengenai subjek Bahasa Arab dan diberi penerangan mengenai cara belajar dengan ustaz Adnan. Semua pelajar kelihatan bersemangat dan bermotivasi pada hari pertama.

Semoga semua pelajar SMKDP akan berbudaya cemerlang dalam bidang akademik, ko-kurikulum dan sahsiah diri.

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
 
Share