28 Disember, 2011

Kepulangan Penuh Berliku



AbuAqil aka AbuSakeena

Semalam bersama tiga orang sahabat ustaz Yuazhar, ustaz pahruddin dan ustaz Che Kob bertolak pulang dengan kereta Mercedez lebih kurang 11.30 pagi selepas selesai semua urusan. Masing-masing tidak sabar untuk pulang setelah 2 minggu meninggalkan ahli keluarga.

Ketika sedang rancak berbual tiba-tiba terdengar gegaran pada tayar belakang selepas masuk tol Gombak. Setelah diperiksa rupa-rupanya tayar menjadi gelembung.

Kami terpaksa tukar tayar ganti. Setelah itu bunyi lagi kuat mungkin sebab menggunakan skru bukan untuk tayar ganti. Namun terpaksa bergerak juga dengan perlahan menuju ke bandar Bentong untuk menukar tayar baru di sana. Entah berapa kali berhenti. Akhirnya terpaksa tukar tayar asal yang gelembung tadi bila berbunyi teruk sangat. Terpaksa bergerak dengan sangat perlahan.

Setelah sampai di Bandar Bentong ustaz Yuazhar, tuan kereta terus tukar dua biji tayar. Kemudian terus mencari kedai makan kerana jam menunjukkan 3.00 petang dengan perut kosong.

Ingatkan bila tukar tayar masalah selesai rupa-rupanya masih berterusan sehingga masuk ke Gua Musang namun tidak kuat dan hanya berlaku kadang-kadang. Perjalanan diteruskan dan berhenti di Masjid Keroh Kuala Krai untuk solat Isyak dan maghrib. Ketika itu lebih kurang pukul 9.30 malam.

Singgah pula di kedai Mee Kg Pek untuk makan malam. Saya tiba di rumah 12.00 tengah malam setelah menghantar dua orang lagi rakan yang menumpang. Sungguh penat dan letih  terasa tubuh. Namun alhamdulillah selamat tiba walaupun mengambil masa lebih 12 jam. 

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
 
Share