29 Mei, 2011

Blog Yang Semakin Terabai…sibuk punya pasal




Penyejuk hatiku Sakeena, Syamil dan Aqil
Pagi ini baru pulang dari mengiringi pelajar untuk lawatan ke KL – Melaka. Masih kepenatan. Namun terasa rindu sangat kepada blogku ini setelah beberapa hari tidak online.

Dah lama juga blog LITB tidak diupdate…huhu. Semuanya disebabkan kesibukan dengan urusan sebagai seorang pendidik yang tugas sentiasa  berkesinambungan. Selesai satu tugas datang dua, tiga tugas yang lain. Begitulah reality seorang pendidik.  Selepas ini akan sibuk pula menanda skrip peperiksaan PKBS 2 yang baru berakhir Khamis lepas.

Kadang-kadang hanya beberapa jam sahaja berada di rumah, kena kembali ke sekolah pula sebagai seorang warden untuk menjaga 600 orang lebih ‘anak-anak’ yang disayangi. Semoga mereka semua akan menjadi hamba Allah yang soleh, berbakti kepada kedua ibu bapa, agama dan masyarakat.

Banyak juga masa tidak sempat untuk bermain dengan penyejuk hati syamil, Aqil dan Sakeena. Terlintas juga di hati bimbang takut-takut terabai anak-anak yang semakin membesar terutama Haziq dan Aqilah Ahla yang semakin meniti usia remaja. Semoga Allah menjaga anak-anakku sebaik mungkin. Aku berserah kepadaMu ya Allah.

Insya Allah masa cuti ini akan dimanfaatkan untuk update blog sekerap mungkin. semoga semua urusan dipermudahkan oleh Allah.

2 comments:

abglan berkata...

Selamat cuti skolah... :)

Abu Aqil Adnan berkata...

terima kasih abglan..dpt rehat ckit

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
 
Share