30 Mei, 2011

al-Hamdulillah Siap Juga Video Terjemahan al-Quran



Telah lama tidak membikin video. Minggu lepas terdetik untuk membuat video tentang terjemahan al-Quran setelah mendengar bacaan al-Quran oleh Syeikh Fahd al-Kanderi yang di’share’ oleh seorang sahabat  di facebook. Bacaannya mampu menitiskan airmata bila diperhatikan isi kandungan ayat tersebut.

Pertama kali juga membikin video dengan menggunakan perisian corel video studio yang canggih tapi banyak memberi masalah namun alhamdulillah dapat juga disiapkan walaupun menghadapi pelbagai kesulitan. akhirnya terpaksa juga menggunakan movie maker untuk menyiapkannya.

Video ini merupakan video yang ketiga  telah diupload di youtube iaitu selepas video sambutan hari raya SMK Putri Saaadong dan video lirik lagu yang menginsafkan ‘ Cahaya Hati’ nyanyian Opick.

Semoga video terjemahan al-Quran ini akan bermanfaat kepada muslimin dan muslimat di seluruh dunia. Saya amat mengharapkan semua ini  akan menjadi amal soleh bagi diri yang kerdil ini.  Ini sahaja sumbangan yang mampu dilakukan untuk agama yang dicintai sepenuh jiwaku.

Hayatilah video ini.


0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
 
Share