26 Ogos, 2010

Pekerja Filipina Akhirnya Masuk Islam



Pintu Masuk ke Mekah

Marion, seorang pemuda berasal dari Filipina berusia 46 tahun, telah tinggal di daerah Mekkah Tanim, yang jaraknya hanya beberapa meter dari perbatasan wilayah Haram, setelah ia tiba dari UK hampir lima bulan yang lalu.
Tempat tinggalnya sangat dekat dengan daerah Haram, dimana bukan Islam tidak dibenarkan masuk, namun hal itu telah memberinya inspirasi untuk memeluk Islam.
Kurang dari setengah tahun waktu yang cukup untuk Marion mendapat petunjuk. Dia mulai belajar tentang Islam dan mengucapkan selamat tinggal kepada agama lamanya, yang telah ia anuti selama lebih dari empat dekad.

Marion mengucapkan kalimat Syahadah pada upacara di pejabat cawangan Jaliyat di Tan’im. Pengarah Jaliyat Mekkah Sulaiman Al-Salloumi yang membimbingnya masuk Islam.
Marion telah berkahwin dan memiliki dua orang anak. Sekarang bekerja untuk sebuah perusahaan drainase air di Makkah.
Marion mengatakan kepada Arab News bahawa kedudukannya yang hamper dengan perbatasan Haram membantunya merasakan rahmat Allah dan meyakinkannya untuk masuk Islam.
"Hati saya tersentuh untuk belajar tentang Islam dan saya ingin masuk ke area Haram sebagai seorang Muslim. Rakan-rakan saya banyak membantu dalam membimbing saya, "katanya.
"Ada beberapa rakan-rakan Muslim Filipina di perusahaan saya. Saya sangat tertarik dengan ritual agama mereka - shalat, membaca Al Qur'an dan melakukan umrah. "
Dia menambahkan bahwa melihat Masjidil Haram di tv secara teratur memiliki pengaruh pada dirinya.
"Saya bermimpi suatu hari ketika saya menjadi seorang Muslim, saya akan pergi ke Masjidil Haram untuk melakukan umrah."
Marion mengatakan setelah masuk Islam dia sekarang jauh lebih tenang dan menjadi manusia yang lebih bahagia.
"Saya melihat dalam Al Qu'ran ubat mujarab untuk semua penyakit manusia. Saya menikmati membaca Alquran, yang merupakan berkat bagi seluruh umat manusia," katanya menegaskan.
Marion tidak sabar untuk memberi tahu isteri dan keluarga tentang hal ini sebuah permulaan penting dalam hidupnya.
"Saya sendiri akan mengundang isteri dan anggota keluarga untuk masuk ke agama yang benar ini. Ini akan terjadi setelah saya pulang bercuti, " tambahnya.(fq/arabnews)

1 comments:

FeburitaCantik berkata...

Saya suka blog Anda, sangat bagus tata letaknya, dan sangat menginspirasi dan mencerahkan, terima kasih admin!

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
 
Share