21 Januari, 2010

Rileks Kejap : Budi Bahasa Dalam LRT




Seorang gadis cantik menaiki LRT yang penuh sesak. Gadis itu berdiri di depan seorang pemuda. Kemudian pemuda itu bangun, namun belum sempat pemuda itu berkata apa-apa, gadis itu menolak pemuda itu dengan lembut ke tempat duduknya sambil berkata, "Terima kasih, saya lebih suka berdiri".

 Pemuda itu pun berdiri semula tetapi sekali lagi gadis cantik itu menolaknya duduk semula dan berkata dengan lebih kuat hingga didengari penumpang lain,"Tak apa, tak payah susah-susah, saya lebih suka berdiri."
 Tanpa berputus  asa pemuda itu berdiri lagi untuk kali yang ketiga sambil menjerit “ Woii cik adik saya nak turun laaaaa!!! Saya dah terlepas perhentian saya tau!!? Apa punya perasan lah dia ni?!!!
Moral : Apa yang kita sangka tidak sama dengan apa yang orang lain sangkakan.


1 comments:

Ariffah9 berkata...

Haha, perasan pulak. Jadi berhati-hati dgn prbuatan kita, atau tak tanggung malu dan tanggung marah.. hehe

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
 
Share